Algemene voorwaarden
Algemene voorwaarden
Artikel 1. Algemeen en definities
-
Lieselot Vansynghel, eenmanszaak – natuurlijk persoon, (handelend onder de commerciële naam ‘Lotje Bakt’), met zetel te Molenstraat 21, 9300 Aalst, en ingeschreven in de Kruispuntbank van ondernemingen onder het nummer 0746 509 921, hierna ‘Lotje Bakt’ genoemd.
E-mailadres: admin@lotjebakt.be
1.2. In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
(1) Algemene Voorwaarden: Huidige algemene voorwaarden
(2) Consument: de klant, natuurlijke persoon, (in de zin van artikel Artikel I. 1, 2° van het Wetboek Economisch Recht), die Producten aankoopt bij Lotje Bakt en hierdoor huidige Algemene Voorwaarden aanvaardt.
(3) Diensten: de diensten zoals weergegeven op de Website, waaronder – doch niet beperkt – het geven van workshops, het bedienen van klanten in de koffiebar.
(4) Klant: Iedere natuurlijke of rechtspersoon die een Overeenkomst afsluit met Lotje Bakt
(5) Offerte: elke aanbieding uitgaande van Lotje Bakt (via website, social media of e-mail)
(6) Partijen: Lotje Bakt en de Klant samen
(7) Producten: de producten vervat in het aanbod en welke de klant aankoopt van Lotje Bakt
(8) Gepersonaliseerde Producten: maatwerk specifiek ontworpen en vervaardigd op vraag en op maat van de Klant, of een Product uit het vast assortiment van Lotje Bakt dat wordt gepersonaliseerd op vraag van de Klant.
(9) Schriftelijk: de schriftelijke communicatie zoals e-mail of via een aangetekend schrijven waar nodig
(10) Website: https://www.lotjebakt.be/
Artikel 2. Aanvaarding van de Algemene Voorwaarden
2.1 Elke Overeenkomst, van welke aard dan ook, gesloten tussen Lotje Bakt en de Klant wordt aan deze Algemene Voorwaarden onderworpen. Afwijkingen van deze Algemene Voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk, voorafgaandelijk en Schriftelijk werden overeengekomen en aanvaard door de Partijen.
2.2 De Algemene Voorwaarden zijn op ieder ogenblik vrij te raadplegen op de website van Lotje Bakt.
2.3 Lotje Bakt behoudt zich het recht voor de Algemene Voorwaarden te wijzigen zonder voorafgaande kennisgeving. Wijzigingen aan de Algemene Voorwaarden worden op de Website gepubliceerd. Deze wijzigingen gaan in vanaf de datum van publicatie en zullen van toepassing zijn op elke toekomstige bestelling. De datum van bestelling is bepalend om te weten welke versie van de Algemene Voorwaarden van toepassing is op de bestelling. Het is dus raadzaam regelmatig de Algemene Voorwaarden te consulteren.
Artikel 3. Verbintenissen
3.1 Lotje Bakt is door de aard van haar verbintenissen gehouden tot een middelen- of inspanningsverbintenis en zal naar best vermogen en volgens de heersende normen van zorgvuldigheid en goed vakmanschap haar opdrachten vervullen en diensten verlenen. Zij zal daarbij steeds handelen zoals van een professional mag worden verwacht.
3.2 Van de Klant wordt verwacht dat hij/zij Lotje Bakt stipt op de hoogte brengt en houdt van alle informatie die redelijkerwijze nuttig en nodig is bij de uitvoering van de opdracht. De Klant dient Lotje Bakt steeds stipt en correct op de hoogte te brengen van allergieën of dieetwensen waarmee rekening dient te worden gehouden.
Lotje Bakt kan geenszins aansprakelijk worden gesteld door de Klant of een derde voor zaken waarover zij niet expliciet door de Klant op de hoogte werd gebracht, of redelijkerwijze op de hoogte kon zijn.
3.3 De Klant verbindt er zich bovendien toe de richtlijnen van Lotje Bakt, waaronder – doch niet beperkt tot - de richtlijnen met betrekking tot bewaring en transport, stipt na te leven. De Klant erkent uitdrukkelijk dat het niet naleven van deze richtlijnen ernstige gevolgen kan hebben voor de kwaliteit van het Product en aanvaardt als enige verantwoordelijk te zijn voor de correcte opvolging..
3.4 Lotje Bakt kan bij het vervullen van de opdrachten en de Diensten een beroep doen op de diensten van derden indien zij dat noodzakelijk of nuttig acht.
Artikel 4. Offerte
4.1 Lotje Bakt stelt een Offerte op maat op voor feesten en buffetten, alsook voor Gepersonaliseerde Producten en in het algemeen Producten en Diensten waarvan de Prijs niet expliciet op de Website staan vermeld.
Offertes zijn slechts geldig binnen de tijdspanne zoals bepaald in de Offerte, of indien geen termijn werd bepaald, voor een termijn van veertien (14) kalenderdagen volgend op de datum van de Offerte. Na afloop van deze termijn kan de Offerte niet meer worden aanvaard, tenzij Lotje Bakt hier uitdrukkelijke en Schriftelijke instemming toe verleent.
Offertes gelden enkel voor de Producten, Diensten en/of Gepersonaliseerde Producten opgenomen in de Offerte en zijn slechts geldig ten aanzien van de Klant tot wie ze zijn gericht.
3.3 Indien de Klant later bijkomende Producten, Diensten en/of Gepersonaliseerde Producten wil bestellen, zal door Lotje Bakt een nieuwe Offerte worden opgesteld aan de alsdan van toepassing zijnde prijzen en tarieven.
Artikel 5. Aanbod en bestelling
5.1 Lotje Bakt doet een aanbod via haar Website, via e-mail of via social media en is vrij om dit naar eigen goeddunken aan te passen en te wijzigen.
5.2 Wanneer een aanbod slechts een beperkte geldigheidsduur heeft of onderworpen is aan specifieke voorwaarden, wordt dit steeds uitdrukkelijk in het aanbod weergegeven.
5.3 Het aanbod bevat steeds een zo volledig en nauwkeurig mogelijke omschrijving, waar mogelijk vergezeld van een foto van de aangeboden Producten en Diensten.
De omschrijving op de Website is steeds voldoende gedetailleerd zodat de Klant een goede beoordeling van het aanbod kan maken.
4.5 Voor bestellingen geplaatst buiten de webshop: Om een bestelling te plaatsen kiest de Klant het (de) Product(en) of Dienst(en) die hij/zij wenst te bestellen, vult de gevraagde gegevens in op het formulier en controleert de juistheid ervan. De Klant dient alle nuttige en relevante informatie aan Lotje Bakt over te maken, waaronder eveneens – doch niet beperkt – eventuele allergieën die van belang kunnen zijn voor Lotje Bakt. De Klant is als enige verantwoordelijk om de juistheid en de volledigheid van de bestelling na te gaan. Bestellingen worden pas als definitief beschouwd, na aanvaarding van de bestelling door Lotje Bakt via e-mail aan de Klant.
4.6 Voor bestellingen geplaatst via de webshop: Om een bestelling te plaatsen kiest de Klant het (de) Product(en) of de Dienst(en) die hij/zij wenst te bestellen op de Website, hij/zij vult de gevraagde gegevens in en controleert de juistheid van de bestelling en voert vervolgens de betaling uit. De Klant is als enige verantwoordelijk om de juistheid en volledigheid van de bestelling na te gaan. De Klant bevestigt er kennis van te hebben dat het plaatsen van een bestelling een betalingsverplichting inhoudt.
Nadat Lotje Bakt vanwege haar bankinstelling bevestiging van de betaling heeft ontvangen, is de bestelling definitief en wordt aan de Klant per e-mail een samenvatting van de bestelling verstuurd. In deze samenvatting worden onder meer het bestelnummer, de bestelde Producten en hun prijs, de voorliggende Algemene Voorwaarden of een link naar de Algemene Voorwaarden weergegeven.
4.7 Om een Gepersonaliseerd Product aan te vragen dient de Klant het formulier op de Website in te vullen of de gewenste personalisatie aan te duiden op de Website. Bestellingen voor Gepersonaliseerde Producten zijn pas definitief na bevestiging van de haalbaarheid van de vraag van de Klant door Lotje Bakt.
4.8 Eventuele wijzigingen aan de Diensten en/of bijkomende Diensten dienen tijdig door de Klant aan Lotje Bakt te worden meegedeeld en worden gefactureerd overeenkomstig de tarieven die op het moment van aanvraag van de aanpassing van toepassing zijn. De Klant kan deze tarieven te allen tijde opvragen bij Lotje Bakt.
Artikel 5. Productfoto’s en specificaties
5.1 Alle afbeeldingen, productfoto’s en informatie, beschikbaar op de Website biedt een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden (Gepersonaliseerde) Producten en/of Diensten. Evenwel dient Lotje Bakt de Klant erop te wijzen dat deze productfoto’s slechts illustratief van aard zijn. Gelet op de aard van de (Gepersonaliseerde) Producten en het feit dat deze handgemaakt zijn, kunnen afwijkingen ontstaan wat betreft kleuren en vormen. Lotje Bakt biedt hieromtrent geen enkele garantie. De Klant kan uit de weergegeven productfoto’s en afbeeldingen of omschrijvingen geen rechten putten. Alle informatie, specificaties en gegevens over de Producten, Gepersonaliseerde Producten en Diensten is steeds indicatief en kunnen geen aanleiding vormen tot het vorderen van enige schadevergoeding of voortijdige beëindiging van de Overeenkomst.
Artikel 6. Prijs en Betaling
6.1 De prijs van de (Gepersonaliseerde) Producten en/of Diensten wordt in euro weergegeven, BTW (Belasting over Toegevoegde Waarde) inbegrepen.
Alle prijzen voor Producten zijn per stuk of per set, tenzij anders aangegeven op de Website of in de Offerte. De prijzen voor de Diensten zijn per les of per event. Dit staat steeds duidelijk vermeld bij de omschrijving/informatie van het aanbod op de Website of de Offerte.
6.2 Iedere verhoging van de BTW of iedere nieuwe belasting die zou worden opgelegd tussen het moment van aanbod en de levering en/of de uitvoering van de Overeenkomst, zal automatisch ten laste van de Klant worden gelegd.
6.3 Eventuele kosten van levering of verzending zijn niet in de weergegeven prijs op de Website opgenomen, maar worden afzonderlijk berekend in de loop van de bestelprocedure, in functie van de wijze en de plaats van levering, alsook in functie van het aantal bestelde Producten.
6.4 De prijzen zijn geldig op de dag dat de bestelling geplaatst wordt.
6.5 Lotje Bakt is niet gebonden aan de prijzen als vermeld op de Website, in het aanbod of in de Offerte indien de Klant redelijkerwijze kon begrijpen dat de prijs, of een onderdeel daarvan, een kennelijke materiële vergissing of verschrijving bevat, zoals een onrealistische hoge korting of ongebruikelijke lage vraagprijs.
6.6 De totale prijs, inclusief eventuele leveringskosten en taksen dient volledig door de Klant te worden betaald op het ogenblik van bestelling dan wel uiterlijk bij ophaling of levering van de Producten.
6.7 Indien de Klant de mogelijkheid tot uitgestelde betaling krijgt, dient de factuur van Lotje Bakt te zijn betaald uiterlijk dertig (30 dagen na factuurdatum.
6.8 Indien de Klant een Consument is zal Lotje Bakt op de vervaldatum een eerste ingebrekestelling versturen aan de Klant. Indien na het verlopen van de termijn als bepaald in de ingebrekestelling de Klant-Consument nog niet is overgegaan tot betaling van het openstaande saldo zal dit saldo vermeerderd worden, vanaf de vastgestelde vervaldag, met een forfaitair schadebeding gelijk aan:
-twintig euro (20 EUR) indien het verschuldigde bedrag lager dan, of gelijk is aan honderdvijftig euro (150 EUR);
- dertig euro (30 EUR) vermeerderd met tien procent (10%) van het verschuldigde bedrag op de schijf tussen 150,01 en 500 EUR, als het verschuldigde saldo tussen 150,01 en 500 EUR ligt;
- vijfenzestig euro (65 EUR) vermeerderd met vijf procent (5%) van het verschuldigde bedrag op de schijf boven 500 EUR met een maximum van 2000 EUR als het verschuldigde bedrag hoger dan 500 EUR is.
Er zal bijkomend een nalatigheidsintrest aan de wettelijke interestvoet worden aangerekend op het openstaande saldo vanaf de verzenddatum van de tweede ingebrekestelling.
6.9 Indien tussen ondernemingen: ingeval van laattijdige betaling of wanbetaling door de Klant zal van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling, een interest verschuldigd zijn zoals vastgesteld in de wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties en voor Consumenten de wettelijke interest. Vanaf de eerste aangetekende ingebrekestelling is Lotje Bakt gerechtigd om een forfaitair schadebeding toe te passen. Deze is gelijk aan veertig euro (40 EUR), niettegenstaande het recht van Lotje Bakt om bijkomend de werkelijk geleden schade te vorderen indien deze hoger liggen. De kosten voor het invorderen van een onbetaalde factuur zijn steeds ten laste van de Klant.
Artikel 7. Imprevisie
7.1 In geval een fundamentele wijziging van de economische omstandigheden tot gevolg heeft dat de uitvoering van de Overeenkomst voor Lotje Bakt een onredelijke of onevenredige last met zich meebrengt, zullen Partijen in overleg treden om gezamenlijk een billijke aanpassing van de Overeenkomst overeen te komen. Slagen Partijen er niet in om na verloop van dertig (30) dagen onderhandelen tot een billijke oplossing te komen, staat het Partijen vrij om de Overeenkomst te beëindigen zonder rechterlijke tussenkomst en zonder enige vergoeding aan de Klant verschuldigd te zijn.
Artikel 8. Levering en ophaling
8.1 Lotje Bakt verbindt er zich toe de Producten op de met de Klant afgesproken datum en uur klaar te hebben voor ophaling of levering.
8.2 Lotje Bakt biedt volgende leveringsopties aan:
- Verzending door de gekozen koerierdienst. De Klant is zelf verantwoordelijk voor het vervullen van de voorwaarden voor een terugbetaling in geval van schade of verlies (inclusief het bewaken de termijnen waarbinnen een claim dient te worden overgemaakt). Deze optie is enkel geldig voor het verzenden van cookies en browniedozen. De kosten voor verzending worden per bestelling aangegeven voorafgaand aan het afrekenen.
- Ophalen door de Klant in het atelier op de door de Klant en Lotje Bakt overeengekomen datum en tijdstip.
- Levering door Lotje Bakt, of een door Lotje Bakt aangestelde derde op de door de Klant en Lotje Bakt overeengekomen locatie en tijdstip aan de in de offerte opgenomen tarieven voor levering.
8.3 Indien de Klant kiest voor ophaling, vindt overdracht van risico plaats op het ogenblik dat de Klant de (Gepersonaliseerde) Producten in ontvangst neemt, dan wel de overhandiging van de (Gepersonaliseerde) Producten aan de vervoerder, aangeduid door de Klant, plaatsvindt. De Klant wordt er bijgevolg van in kennis gesteld dat hij als enige de risico’s draagt die aan de levering door een externe vervoerder/ophaling verbonden zijn.
Lotje Bakt kan in geen geval aansprakelijk worden gesteld in geval van beschadigingen die werden veroorzaakt als gevolg van ophaling door de Klant of levering door een door de Klant gekozen vervoerder.
Artikel 9. Bijzondere bepaling workshops
9.1 De data voor en de inhoud van de workshops worden steeds weergegeven op de Website.
9.2 Aanvragen voor deelname aan workshops dienen per e-mail aan Lotje Bakt te worden gericht via info@lotjebakt.be. Indien de Klant nog kan deelnemen aan de workshop zendt Lotje Bakt een factuur en bijkomende informatie met betrekking tot de door de Klant gekozen workshop. Deelname aan de workshop is pas definitief en bevestigd na ontvangst van integrale betaling van het verschuldigde bedrag op rekening van Lotje Bakt.
9.3. De Klant aanvaardt hierbij uitdrukkelijk dat workshops enkel kunnen doorgaan indien het minimumaantal deelnemers is bereikt. Indien dit niet het geval zou zijn, zal Lotje Bakt de Klant contacteren teneinde in een passende oplossing te voorzien, welke bestaat uit het verplaatsen van de workshop naar een andere datum, het aansluiten bij een andere workshop waar mogelijk, dan wel de uitgifte van een cadeaubon gelijk aan het bedrag van de inschrijving voor de workshop indien de nieuw voorgestelde datum niet past voor de Klant.
9.4 De Klant kan een aangekochte workshop enkel annuleren tot drie (3) weken voor de geplande workshop. In dat geval zal Lotje Bakt de prijs van de workshop terugbetalen aan de Klant, onder aftrek van een administratieve kost gelijk aan twintig (20) EUR. Annuleringen na voormelde datum van drie (3) weken geven geen recht op enige terugbetaling.
9.5 Indien de Klant last-minute verhinderd is om de workshop bij te wonen, kan deze zich tot tweeënzeventig (72) uur voor de aanvang van de workshop laten vervangen door een derde. De Klant dient Lotje Bakt hiervan onmiddellijk op de hoogte te brengen, met inbegrip van de identiteit van de persoon die hem/haar zal vervangen tijdens de workshop. In dat geval zal Lotje Bakt de prijs van de workshop terugbetalen aan de Klant, onder aftrek van een administratieve kost gelijk aan twintig (20) EUR. Terugbetaling zal evenwel pas geschieden van zodra de derde zijn/haar inschrijving heeft bevestigd middels betaling van het voor de workshop verschuldigde bedrag op rekening van Lotje Bakt, minstens vierentwintig (24) uur voorafgaand aan de start van de geplande workshop.
9.6 Indien de Klant te laat komt op de workshop, wordt de duur van de workshop niet verlengd. De Klant aanvaardt dat indien hij/zij niet tijdig aanwezig is, de workshop verder doorgang vindt, zonder dat de Klant aanspraak kan maken op enige terugbetaling, prijsvermindering of bijkomende persoonlijke begeleiding tijdens de workshop. De Klant aanvaardt bovendien dat het niet tijdig aanwezig zijn op de workshop het eindresultaat nadelig kan beïnvloeden, zoals – doch niet beperkt tot – het niet volledig afgewerkt zijn van de cake of taart.
9.7 De Klant verklaart om zorg te dragen voor de apparatuur en het materiaal dat door Lotje Bakt ter beschikking wordt gesteld tijdens de workshop. De Klant is aansprakelijk voor enige schade of verlies door hem/haar toegebracht aan het eigendom van Lotje Bakt.
9.8 Lotje Bakt kan op haar beurt echter niet aansprakelijk worden gesteld voor het niet voorradig of het al dan niet tijdelijk onbeschikbaar zijn van bepaalde materialen, apparatuur of producten om welke reden dan ook.
Artikel 10. Herroepingsrecht
10.1. In overeenstemming met artikel VI.47 van het Wetboek Economisch Recht, beschikt de Consument die Producten, en Diensten op afstand bij de verkoper, in casu Lotje Bakt, bestelt over een termijn van veertien (14) kalenderdagen vanaf, wat Producten betreft, de dag van de levering van de Producten of melding dat deze beschikbaar zijn op het overeengekomen afhaalpunt, en wat Diensten betreft, de dag van bestelling en het sluiten van de Overeenkomst, om Lotje Bakt ervan in kennis te stellen dat hij/zij van de aankoop wenst af te zien, zonder enige schadevergoeding en zonder motief te moeten opgeven.
Indien deze termijn op een zaterdag, zondag of een feestdag verstrijkt, wordt deze verlengd naar de eerstkomende werkdag.
10.2 De Consument kan zijn wil om van de aankoop af te zien kenbaar maken via een formulier tot herroeping dat online werd geplaatst op de Website of via een verklaring waaruit de wil tot herroeping van de Overeenkomst op onbetwistbare wijze blijkt.
10.3 De Consument dient het (de) Product(en) waarvan hij wenst af te zien in perfecte staat en in zijn (hun) oorspronkelijke verpakking terug te sturen. De Consument zendt deze Producten onverwijld en in elk geval binnen de veertien (14) kalenderdagen na de dag waarop hij/zij zijn beslissing om de Overeenkomst te herroepen kenbaar heeft gemaakt, terug aan Lotje Bakt.
Enkel de rechtstreekse kosten voor het terugzenden van de Producten zijn exclusief ten laste van de Consument.
10.4 Lotje Bakt verbindt er zich toe het door de Consument betaalde bedrag, met inbegrip van de eventuele verzendingskosten, terug te storten en dit uiterlijk binnen de veertien (14) kalenderdagen vanaf ontvangst van de Producten in het atelier, of het moment dat de Consument heeft aangetoond dat hij de Producten heeft teruggestuurd.
10.5 De Consument die een Product gebruikt vóór het verstrijken van de termijn waarbinnen het herroepingsrecht kan worden uitgeoefend, wordt geacht, wat dit Product betreft, afstand te doen van zijn herroepingsrecht. Verder is de Consument in het algemeen aansprakelijk voor waardevermindering van de Producten die het gevolg is van het behandelen van de Producten dat verder gaat dan nodig is om de aard en de kenmerken van de Producten vast te stellen.
10.6 De Consument zal zijn herroepingsrecht niet kunnen uitoefenen indien hij zich bevindt in één van de andere uitzonderingen beoogd door artikel VI.53 van het Wetboek Economisch Recht, in het bijzonder in het geval van Gepersonaliseerde Producten aangezien het goederen betreft die werden vervaardigd volgens de specificaties van de Consument of die duidelijk gepersonaliseerd werden (art. VI.53 3°), alsook in geval van levering van Producten die snel bederven of beperkt houdbaar zijn (art. VI.53 4°).
10.7 De Consument zal zijn herroepingsrecht evenmin kunnen uitoefenen voor wat betreft de Diensten, gelet op de uitzondering voorzien in artikel VI.53, 12° van het Wetboek Economisch Recht, nu het gaat om diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding waarbij in de Overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien.
Artikel 11. Duur en beëindiging van de Overeenkomst
11.1 De Overeenkomst tussen Lotje Bakt en de Klant is van bepaalde duur, behoudens indien uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeengekomen.
11.2 Overeenkomsten van bepaalde duur kunnen in principe niet voortijdig worden beëindigd.
11.3. Indien de Klant zijn bestelling van Producten, met uitzondering van Gepersonaliseerde Producten, wenst te annuleren, dient deze Lotje Bakt hiervan schriftelijk in kennis te stellen uiterlijk vijf (5) werkdagen, voorafgaand aan de overeengekomen datum. Ingeval van laattijdige annulatie ziet Lotje Bakt zich verplicht de integrale prijs alsnog aan de Klant aan te rekenen.
11.4 Annulatie van de bestelling voor Gepersonaliseerde Producten (met inbegrip van personaliseerbare items) door de Klant is niet mogelijk. De Klant blijft het volledige bedrag aan Lotje Bakt verschuldigd en kan geen aanspraak maken op enige vorm van restitutie.
11.5 Indien één van de Partijen wezenlijk tekortschiet in de nakoming van zijn/haar verplichtingen en na hier uitdrukkelijk en schriftelijk door de andere Partij op gewezen te zijn, zijn/haar verplichting niet nakomt binnen de termijn van veertien (14) dagen alsnog nakomt, is de andere Partij gerechtigd de Overeenkomst te beëindigen zonder rechterlijke tussenkomst en zonder enige vergoeding verschuldigd te zijn.
Indien de Klant de Partij is die zijn/haar verplichtingen niet nakomt en Lotje Bakt om deze reden de Overeenkomst stopzet, dan dient het totale verschuldigde bedrag aan Lotje Bakt door de Klant te worden betaald.
Indien Lotje Bakt haar verplichtingen niet nakomt, dan heeft de Klant het recht op terugbetaling van de door hem/haar reeds betaalde prijs, onder aftrek van de diensten welke reeds werden gepresteerd of de Producten welke reeds door Lotje Bakt werden geleverd.
11.5 Lotje Bakt behoudt zich bovendien het recht voor de bestelling van de Klant op te schorten, te annuleren of te weigeren, indien de door de Klant gecommuniceerde gegevens manifest onjuist of onvolledig blijken te zijn of indien een betwisting bestaat met betrekking tot de betaling van een voorgaande bestelling.
Artikel 12. Aansprakelijkheid
12.1 Op Lotje Bakt rusten inspanningsverbintenissen. Enkel het naleven van de leveringstermijn is in hoofde van Lotje Bakt een resultaatsverbintenis.
Lotje Bakt zal steeds haar uiterste best doen om de (Gepersonaliseerde) Producten en Diensten naar best vermogen te leveren en het beste resultaat te bereiken, rekening houdende met de stand van de techniek en de regels van de kunst. Lotje Bakt kan geenszins aansprakelijk worden gesteld voor schade aan (Gepersonaliseerde) Producten na overhandiging aan de Klant of de door de Klant gekozen vervoerder, alsook van tegenvallende resultaten van workshops.
12.2 Lotje Bakt kan enkel aansprakelijk worden gesteld in geval van bedrog, fraude, zware en opzettelijke fout.
12.3 Lotje Bakt is slechts aansprakelijk voor directe schade en kan niet aansprakelijk zijn voor of gehouden zijn tot vergoeding van immateriële, indirecte of gevolgschade.
Het maximumbedrag waarvoor Lotje Bakt aansprakelijk kan worden gesteld is beperkt tot het bedrag van de prijs van de Dienst of (Gepersonaliseerde) Product dat het voorwerp uitmaakt van de vordering tot schadevergoeding.
12.4 Lotje Bakt is bovendien niet aansprakelijk indien door de Klant verkeerde of onvolledige gegevens werden doorgegeven.
Artikel 13. Overmacht
13.1 Elke overmachtssituatie bevrijdt de in gebreke blijvende Partij, die zich op de Overmachtssituatie beroept, van haar verplichtingen en derhalve kan zij niet aansprakelijk worden gesteld wegens de niet-nakoming van een verplichting uit hoofde van de Overeenkomst.
Onder overmachtssituatie wordt in hoofde van Lotje Bakt onder meer (maar niet uitsluitend) begrepen: oorlog, oproer, staking, pandemie, epidemie, ziekte, quarantainemaatregelen, brand, overheidsmaatregelen, storm, explosies, natuur- rampen, aardbevingen, hacking, cyberaanvallen, informatica-, internet-, of telecommunicatiestoornissen, fouten of vertragingen te wijten aan derden, ziekte of werkonbekwaamheid van Lieselot Vansynghel.
Onder overmachtssituatie wordt in hoofde van de Klant onder meer (maar niet uitsluitend) begrepen: oorlog, oproer, staking, pandemie, epidemie, brand, overheidsmaatregelen, storm, explosies, natuur- rampen en aardbevingen.
13.2 Indien een overmachtssituatie zich voordoet, zal de in gebreke blijvende Partij dit Schriftelijk laten weten aan haar wederpartij binnen de vijf (5) kalenderdagen na het optreden van de overmachtssituatie.
13.3 In dat geval worden de verplichtingen van de Partijen tijdelijk opgeschort totdat de overmachtssituatie voorbij is. Tijdens deze (opschortings-)periode zullen de Partijen alle redelijke inspanningen leveren om de gevolgen van de overmachtssituatie te beperken en te goeder trouw onderhandelen over de nakoming van hun respectieve verplichtingen uit hoofde van de Overeenkomst.
Indien de overmachtssituatie langer dan zes (6) maanden aanhoudt, kunnen beide Partijen de Overeenkomst Schriftelijk beëindigen, zonder dat een rechterlijke tussenkomst of de betaling van een schadevergoeding aan de andere Partij vereist is.
Artikel 14. Intellectuele Eigendom
14.1 De (Gepersonaliseerde) Producten en Diensten zijn beschermd door intellectuele eigendomsrechten die hetzij bij Lotje Bakt, hetzij bij toeleveranciers van Lotje Bakt of andere rechthebbende liggen.
Zo is het niet toegelaten de ontwerpen van onze (Gepersonaliseerde) Producten of teksten, schema’s, beelden en ander materiaal verkregen uit de Diensten te kopiëren of te reproduceren zonder voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Lotje Bakt.
Artikel 15. Geheimhouding
15.1 Partijen verbinden zich tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie en gegevens waarvan tijdens de uitvoering van de Overeenkomst wordt kennisgenomen.
Lotje Bakt neemt alle mogelijke voorzorgsmaatregelen om de belangen van de Klant te beschermen.
15.2 De Partijen zijn ertoe gehouden de vertrouwelijke informatie die zij met elkaar uitwisselen op geen enkele wijze aan derden bekend te maken tenzij mits voorafgaand en uitdrukkelijk en schriftelijk akkoord van de andere Partij of indien zij hiertoe bij wet of overheidsbeslissing toe worden verplicht.
Artikel 16. Gegevensbeschermingsbeleid
16.1 Lotje Bakt is de verantwoordelijke voor de verwerking van de persoonsgegevens die zal gebeuren conform de bepalingen van de Verordening 2016/679 van het Europees Parlement en de raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG, gekend onder de Algemene Verordening Gegevensbescherming en de Wet van 30 juli 2018 betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens.
16.2 Lotje Bakt verwerkt de persoonsgegevens van de Klant en de gebruikers van de Website in het kader van het klantenbeheer van Lotje Bakt, om vragen te beantwoorden en om de Overeenkomst naar behoren te kunnen uitvoeren.
16.3 Voor meer informatie verwijst Lotje Bakt naar haar Privacybeleid dat integraal deel uitmaakt van onderhavige Algemene Voorwaarden.
Artikel 17. Volledigheid en nietigheid
17.1 Deze Algemene Voorwaarden vormen samen met de Overeenkomst de volledige Overeenkomst tussen de Klant en Lotje Bakt en vervangen elke vroegere bestaande overeenkomst en elk vorig mondeling of schriftelijk akkoord tussen partijen omtrent hetzelfde voorwerp.
17.2 Indien enige bepaling (of deel daarvan) van de Algemene Voorwaarden onafdwingbaar of strijdig met een bepaling van dwingend recht zou zijn, zal dit de geldigheid en afdwingbaarheid van de andere bepalingen van deze Algemene Voorwaarden niet beïnvloeden en evenmin de geldigheid en afdwingbaarheid van dat deel van de desbetreffende bepaling dat niet onafdwingbaar is of strijdig is met een bepaling van dwingend recht. In een dergelijk geval zullen de Partijen te goeder trouw onderhandelen om de onafdwingbare of strijdige bepaling te vervangeng door een afdwingbare en rechtsgeldige bepaling die zo nauw mogelijk aansluit bij het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling.
Artikel 18. Toepasselijk recht en bevoegde rechtbanken
18.1 Het Belgische recht is van toepassing op alle geschillen die verband houden met of die voortvloeien uit de Overeenkomst die aan deze Algemene Voorwaarden is onderworpen. Enkel de hoven en rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement waar de zetel van Lotje Bakt is gevestigd, zijn bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen betreffende de Overeenkomst en de bijhorende Algemene Voorwaarden.
18.2 Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan de Klant bovendien een beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr. Het te melden emailadres bij het indienen van de klacht is de volgende : admin@lotjebakt.be
Artikel 19. Vragen en opmerkingen
19.1 Indien de Klant vragen of opmerkingen heeft omtrent de dienstverlening van Lotje Bakt, kan deze steeds contact opnemen op het volgend e-mailadres admin@lotjebakt.be. Lotje Bakt hecht veel belang aan een goede verstandhouding met haar Klant en stelt het op prijs dat de Klant eventuele op- of aanmerkingen onmiddellijk overmaakt.
Versie september 2024
MODELFORMULIER VOOR HERROEPING
(Dit formulier alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt herroepen)
Lieselot Vansynghel, natuurlijk persoon, eenmanszaak handelend onder de commerciële naam Lotje Bakt, met zetel te Molenstraat 21, 9300 Aalst, ingeschreven in de Kruispuntbank van Ondernemingen met ondernemingsnummer 0746 509 921.
— Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen (*)/levering van de volgende Dienst/Product (*) herroep/herroepen (*)
...................................................................................................................................................................................
— Besteld op (*)/Ontvangen op (*)..................................................................................................................... — Naam /Namen consument(en) ........................................................................................................................ ................................................................................................................................................................................... — Adres consument(en) ....................................................................................................................................... ...................................................................................................................................................................................
— Datum ............................................................................................................... — Handtekening van consument(en)
(alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)
...................................................................................................................................................................................
(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.